top of page

Trendonderzoek cosmetica branch

DTD Cosmetics

Op welke manier hebben maatschappelijke trends zoals inclusiviteit, duurzaamheid en individualisme invloed op de cosmetica-branche? Daar deed ik een aantal maanden onderzoek naar voor DTD-cosmetics agency; een boutique agency met expertise in conceptontwikkeling en productrealisatie van cosmeticaproducten en parfums.

Trendonderzoek


Maatschappelijke trends en ontwikkelingen hebben invloed op elk bedrijf en ieder vakgebied, zo ook op de cosmetica-branch. Als je als merk succesvol wilt zijn en blijven, is het belangrijk aan te sluiten op de waarden en behoeften van de doelgroep. Trends geven een indicatie van veranderingen in die waarden en behoeften. Speel je als bedrijf in op die veranderingen, dan zul je merken dat klanten trouw blijven aan je merk. DTD Cosmetics-agency, een boutique agency met expertise in conceptontwikkeling en productrealisatie van cosmeticaproducten en parfums, ziet hier ook de meerwaarde van in. Daarom vroegen ze mij of ik een tijd lang trendonderzoek voor hen wilde doen. Bij de aanvraag van een nieuwe klant voor de realisatie van een nieuw merk of productlijn voerde ik trendonderzoek uit, wat vervolgens door DTD Cosmetics geïmplementeerd werd in de presentatie en het voorstel voor de klant.

bottom of page